MCSA 2016جزوات آموزشی شبکهسوالات تستی شبکهفیلم آموزشی شبکهمجازی سازیویندوز سرور 2019

آموزش Hyper-V

آموزش Hyper-V

مجازی سازی یکی از مباحث جدید و کارآمدی است که در بحث مدیریت منابع سرور و یا منابع شبکه مطرح می‌شود.با آموزش Hyper-V ، می توان در ویندوز اقدام به مجازی سازی نمود.در واقع مجازی‌ سازی یعنی یک نسخه مجازی از یک شی واقعی ساخته شود. شما می‌توانید از هر بخش یک سرور چه سخت‌افزار و چه نرم‌افزار یک نسخه مجازی تهیه کرده و همچنین می توانید یک شبکه اینترنتی را مجازی‌ سازی کنید.

در واقع تکنولوژی مجازی سازی به این دلیل ساخته و ایجاد شد که بتوان مدیریت آسان‌تر و بهتری بر روی منابع داشت. در این مقاله قرار است بررسی مفصلی روی خدمات مجازی سازی و انواع آن داشته باشیم، همچنین بهترین نرم افزارهای مجازی ساز را نیز معرفی خواهیم کرد.

مجازی‌ سازی چیست ؟ 

تمامی کامپیوترها و سرورهای موجود از بخش‌های مختلفی مانند سیستم عامل، نرم افزار، سخت‌افزار داده‌های اطلاعاتی و … تشکیل شده‌اند و همچنین بین این موارد گفته شده یک ارتباط دو سویه وجود دارد. به طور مثال؛ زمانی که مشکلی برای سخت‌افزار کامپیوتر به وجود آید قطعاً سیستم عامل نیز بالا نخواهد آمد و عملاً کامپیوتر و سرور غیرقابل استفاده خواهد شد.یا به طور مثال اگر رم سرور دچار مشکل شود تمامی نرم افزارها و داده‌های اطلاعاتی موجود در سرور غیر قابل استفاده خواهد شد چرا که سیستم عامل آن به هیچ عنوان بدون رم بالا نخواهد آمد. تکنولوژی مجازی‌ سازی دقیقا برای همین موضوع ایجاد شده است.

خدمات مجازی سازی چه مواردی را شامل می شود؟

در بحث مجازی‌ سازی که در اصطلاح انگلیسی Virtualization نیز گفته می‌شود سعی شده ارتباط بین این موارد گفته شده از بین برود یعنی هیچگونه ارتباطی بین لایه های نام‌برده شده وجود نخواهد داشت و اگر مشکلی برای یکی از لایه ها بوجود آید هیچگونه اختلالی برای دیگر قسمت ها به وجود نخواهد آمد. به بیانی دیگر اگر مشکلی برای یکی از بخش های سخت افزاری بوجود آید هیچ گونه اختلالی در عملکرد سیستم عامل و بخش های نرم افزاری ایجاد نخواهد شد.

آموزش  Hyper-V
آموزش Hyper-V

نقش مجازی سازی   Hyper-V در مدیریت منابع در دسترس

هر سرور یک سری منابع مشخص برای استفاده دارد که این منابع شامل:

  • میزان رم

  • نوع CPU

  • ظرفیت هارد سرور

  • نوع سیستم عامل

و… می‌باشد. در حالت کلی بدون استفاده از مجازی‌ سازی، صاحبان این سرورها مجبور هستند فقط یک نوع سیستم عامل را برای آن نصب کنند و تمامی منابع این سرور مختص این سیستم عامل باشد. با آموزش  مجازی سازی مبتنی بر  ویندوز می توانید پیرکبندی لازم را انچام دهید.یکی از ابزارهای مجازی Hyper-V است که توسط مایکروسافت ارایه شده است.

Hyper-V آموزش نسخه 2022
Hyper-V آموزش نسخه ۲۰۲۲

این ابزار در ویندوز ۱۰ از نوع ۶۴ بیتی و از و یندوز سرور ۲۰۰۸ به بعد معرفی شده است.تمامی آموزش های مهارتهای فناوری اطلاعات و  مایکروسافت بر مبنای این ابزار مجازی سازی، در آموزشگاه پگاه نو  انجام می شود.

Hyper-vدریافت   و دانلود رایگان آموزش هایپروی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا