آموزش شبکهCompTIA +NetworkCompTIA +Securityامنیت و هک

شناسایی ایمیل هک شده

امنیت ایمیل و شناسایی ایمیل هک شده.

سرویس ایمیل.

بیش از بیست سال است سرویس پُست الکترونیکی یا همان ایمیل جایگزین پُست قدیمی شده است و در دنیای فناوری امروز، ایمیل رایج ترین راه ارتباطی است، چه برای استفاده تجاری یا کاربری شخصی.

پست الکترونیکی یا electronic mail، سرویسی است که امکان تبادل پیام را بین کامپیوترهای از طریق شبکه، فراهم می کند. یک سیستم پست الکترونیکی به کاربران کامپیوتر شبکه اجازه می دهد تا متن، گرافیک، صداها و تصاویر را برای سایر کاربران ارسال کنند. علامت (@) در وسط یک آدرس ایمیل، که نام ایمیل گیرنده را از نام دامنه ترمینال میزبان جدا می کند، اکنون یکی از محبوب ترین و قابل تشخیص ترین نمادها در جهان است.

تشخیص ایمیل هک شده
تشخیص ایمیل هک شده در انواع سرویس دهنده های ایمیل

در اکثر شبکه‌ها، داده‌ها را می‌توان به طور همزمان به جهانی از کاربران یا به یک گروه یا فرد منتخب ارسال کرد. کاربران شبکه معمولا یک صندوق پست الکترونیکی دارند که مکاتبات آنها را دریافت، ذخیره و مدیریت می کند. گیرندگان می توانند انتخاب کنند که ارتباطات را مشاهده، چاپ، ذخیره، ویرایش، پاسخ، ارسال یا واکنش دیگری نشان دهند.

بسیاری از سیستم‌های ایمیل دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای هستند که به کاربران در مورد پیام‌های دریافتی هشدار می‌دهند یا به آن‌ها اجازه می‌دهند از ویژگی‌های حریم خصوصی ویژه استفاده کنند. شرکت ها و مؤسسات بزرگ از سیستم های پست الکترونیکی به عنوان یک پیوند ارتباطی مهم بین کارمندان و سایر افراد مجاز در شبکه های خود استفاده می کنند.

پست الکترونیکی همچنین در سیستم‌های عمومی عمومی آنلاین و تابلوی اعلانات، که بسیاری از آنها شبکه‌های ارتباطی جهانی رایگان یا کم‌هزینه دارند، در دسترس است.

ایمیل یکی از هزارن خدمات شبکه اینترنت است و سرویسی است که به امکان ارسال و دریافت پیام های الکترونیکی از طریق اینترنت را می دهد. دو نوع سرویس ایمیل وجود دارد: سرویس گیرنده های ایمیل و وب میل.

کلاینت‌های ایمیل برنامه‌هایی هستند که روی کامپیوتر کاربران به کار می روند، مانند Microsoft Outlook. از طرفی webmail به وب‌سایت‌هایی اشاره دارد که از طریق مرورگر به آنها دسترسی دارید، مانند gmail. چندین ارائه دهنده خدمات ایمیل در بازار وجود دارند که قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند.

شناسایی ایمیل هک شده

نظر به مهم بودن سرویس های دریافتی توسط ایمیل و اطلاعات احراز هویتی آن شامل آدرس ایمیل و کلمه عبور، می بایست همواره از عدم هک شدن آدرس ایمیل مطمئن بود. بسیاری از هکرها با هک کردن آدرس ایمیل از آنها برای ثبت نام در سایت های مختلف، نشر اکاذیب، جعل هویتی و غیره بهره می برند. بنابراین باید از سالم بودن آدرس ایمیل مطمئن شد.

بدیهی است حداقل روش برای مقابله با هک شدن آدرس ایمیل، استفاده از رمز های پیچیده است.شاید بهتر باشد که هر ۶۰ روز یکبار نیز رمز آدرس ایمیل را عوض نمایید تا درصد حفاظتی آن را افزایش دهید.

اما برای شناسایی ایمیل هک شده می توان از وب سایت Have I Been Pwned: Check if your email has been compromised in a data breach استفاده نمود.

شناسایی ایمیل هک شده
شناسایی ایمیل هک شده

امنیت ایمیل سبب حفاظت آن در برابر تهدیداتی مانند به خطر افتادن ایمیل تجاری و فیشینگ می شود. همه کاربران می بایست یاد بگیرید چگونه ایمیل و محیط خود را ایمن کنند.

امنیت ایمیل عمل محافظت از حساب‌های ایمیل و ارتباطات در برابر دسترسی غیرمجاز، از دست دادن یا به خطر افتادن است. سازمان‌ها می‌توانند با ایجاد خط‌مشی‌ها و استفاده از ابزارهایی برای محافظت در برابر تهدیدات مخرب مانند بدافزار، هرزنامه و حملات فیشینگ، وضعیت امنیتی ایمیل خود را افزایش دهند.

مجرمان سایبری و هکرها، آدرس ایمیل را هدف قرار می دهند زیرا این یک نقطه ورود آسان به حساب ها و دستگاه های دیگر است – و تا حد زیادی به خطای انسانی متکی است. تنها چیزی که لازم است یک کلیک اشتباه است تا یک بحران امنیتی برای فرد و یا کل سازمان ایجاد کند.

برای استفاده از وب سایت و شناسایی اینکه آدرس ایمیلتان هک شده است یا نه می توانید فیلم شناسایی ایمیل هک شده را ببینید.

چگونه ایمیل هک شده را شناسایی کنیم؟

در این راستا کتاب اصول و مبانی امنیت اطلاعات با رویکرد عملی شامل مباحث تخصصی امنیت شبکه، امنیت داده و امنیت نرم افزار تالیف شده است.با مطالعه این کتاب در کمترین زمان ممکن می توانید به مفاهیم امنیت شبکه، داده و نرم افزار آشنا شوید.برای تهیه محصولات آموزشی امنیت شبکه (فیلم آموزشی- کتاب- نمونه سوالات) با شماره ۰۹۳۶۵۸۰۳۰۰۱ از طریق واتساپ یا تلگرام تماس بگیرید.

جامع ترین کتاب آموزش امنیت شبکه
جامع ترین و کامل ترین کتاب آموزش امنیت شبکه

برای شرکت در دوره های آموزشی و اطلاع از زمان و نحوه برگزاری کلاس ها روی تقویم آموزشی کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا