سخت افزار PC و لپ تاپ+CompTIA Aآموزش عملی شبکهامنیت و هککارشناس شبکه

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل

خانواده پردازنده های نسل سیزدهم اینتل

معرفی

از تابلوهای امتیازات بالا بروید، جهان بسازید و اعداد را بشکنید – همه به طور همزمان. پردازنده های نسل سیزدهم اینتل عملکرد واقعی را در همه برنامه ها ارائه می دهند.

معماری عملکرد ترکیبی یا hybrid performance architecture، دو ریزمعماری هسته‌ای، شامل، هسته‌های عملکرد (P-cores) و هسته‌های کارآمد (E-cores) را بر روی یک تراشه پردازشگر ترکیب می‌کند که برای اولین بار در پردازنده‌های Intel® Core™ نسل دوازدهم معرفی شد.

هسته های عملکردی (P-cores) ، بهینه شده برای رسیدگی به برنامه های کاربردی تک thread و چندthread ساده و
عملکرد بهبود یافته برای تولید بازی های کامپیوتری و پردازش تصاویر.
هسته های بهره وری (E-cores) ، بهینه شده برای بارکاری بالا با تعداد thread های زیاد و به حداقل رساندن اختلالات احتمالی با مدیریت وظایف پس زمینه.

قابلیت، Intel Thread Director یکپارچه شده با سخت افزار، فقط در پیکربندی های معماری عملکرد ترکیبی پردازنده های Intel® Core™ نسل دوازدهم یا جدیدتر موجود است. که فعال سازی توسط سیستم عامل در آن مورد نیاز است.

با Intel Thread Director بار کاری مناسب در زمان مناسب به هسته صحیح، اختصاص می یابد. با اختصاص دادن وظایف به بهینه ترین thread، به اولویت بندی و مدیریت توزیع بارهای کاری کمک میشود. این ویژگی به طور پیش فرض فعال است و با سیستم عامل برای دستیابی به توزیع هوشمند بار کار، عمل می کند. اینتل Thread Director پتانسیل کامل خود را هنگام ترکیب برخی از پردازنده های دسکتاپ نسل سیزدهم Intel® Core با ویندوز ۱۱ آشکار می کند.

بر اساس قابلیت اورکلاک بهبود یافته که با ابزارهای جامع اینتل و قابلیت های تنظیم معماری منحصر به فرد امکان پذیر شده است. نتایج پیکربندی های فردی ممکن است متفاوت باشند. به هنگام پیکربندی اورکلاک، دقت کنید چراکه با پیکربندی نادرست آن ممکن است سیستم و پردازنده آسیب ببینند.

اینتل بهترین تجربه اورکلاک را برای حافظه یا مادربرد برای همه – از متخصص تا مبتدی – ارائه می دهد.با یک پردازنده Intel Core قابل اورکلاک، هر کسی می تواند با ابزارهای Extreme Tuning Utility با Intel Speed Optimizer اورکلاک کند.

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل
معرفی پردازنده های نسل سیزدهم اینتل

ویژگی های پردازنده های نسل سیزدهم

معماری ترکیبی با عملکرد پیشرفته

پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل شاهد پیشرفت دیگری از معماری ترکیبی با هدف حداکثرکارایی، توسط حداکثر هشت هسته عملکردی یا Performance cores (P-core) و حداکثر ۱۶ هسته کارآمد یا Efficient cores (E-core) و به همراه تخصیص هوشمند بار کاری توسط Intel® Thread Director2، می باشد

برای بازی های مدرن طراحی شده است

طراحی شده برای گیمرهایی که به دنبال حداکثر کارایی برای جدیدترین بازی ها هستند.

حس تجربه جدید با ساختار برتر

خانواده پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل، هسته‌های کارایی سریع‌تر و هسته‌های کارآمد بیشتری را با پشتیبانی از DDR4/DDR5 و PCIe 4.0/5.0 ارائه می‌کنند. این ویژگی، قابلیت چندوظیفه‌گی را به حداکثر می‌رساند.

سازگاری با وظایف روزانه

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل معماری بسیار انعطاف پذیر و ابزارهای پیشرو در صنعت را برای سفارشی سازی کارایی ارائه می دهند.

برای آشنایی با سخت افزار و کسب مهارت در حوزه سخت افزار سرور و PC می توانید از طریق تقویم آموزشی در دوره های آنلاین آموزشگاه پگاه نو شرکت کنید.مباحث سخت افزار در دوره مقدماتی +CompTIA A مطرح می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا