آموزش شبکهCompTIA +SecurityMCSA 2016آموزش جامع شبکهآموزش جامع ویندوز سرورآموزش عملی شبکهجزوات آموزشی شبکهکتاب آموزش شبکه های کامیپوتریویندوز سرور 2019

پروفایل کاربر در ویندوز

پروفایل کاربر در ویندوز. 

پروفایل کاربر در ویندوز  شامل اطلاعات کاربر و تنظیمات انجام شده توسط آن است. پروفایل کاربر در ویندوز شامل پوشه های My Document و Desktop و Music و Picture و Favorite و Download می باشد که مسیر پیش فرض ذخیره برنامه ها نیز است.

با اولین ورود کاربر به ویندوز، پروفایل کاربر ایجاد می شود و به هنگام خروج یا Log out  اطلاعات پروفایل کاربر به روز می شوند. در ورود های بعدی یا Login ، سیستم پروفایل کاربر را بارگیری می‌کند و سپس سایر اجزای سیستم، محیط کاربر را با توجه به اطلاعات موجود در نمایه پیکربندی می‌کنند.

پروفایل کاربر در ویندوز
پروفایل کاربران در ویندوز

اطلاعات پروفایل کاربر پیش فرض در پوشه Users ، درایوییکه ویندوز درآن نصب است، ذخیره می شود.

می توانید یک حساب کاربری محلی یا local user account (یک حساب آفلاین) برای هر کسی که مرتباً از کامپیوتر شما استفاده می کند ایجاد کنید.

در صورت نیاز، local user account می تواند مجوزهای مدیر را داشته باشد. با این حال، بهتر است تا حد امکان فقط یک حساب کاربری محلی ایجاد کنید.برای ایجاد یک کاربر Local مراحل زیر را طی کنید:

Start > Settings > Accounts و سپس Family & other users را انتخاب کنید. (در برخی از نسخه های ویندوز، سایر کاربران را مشاهده خواهید کرد.)

در کنار افزودن کاربر دیگر، افزودن حساب را انتخاب کنید.

I don’t have this person’s sign in information را انتخاب کنید و در صفحه بعد گزینه Add a user without a Microsoft account را انتخاب کنید.

نام کاربری، رمز عبور یا راهنمایی رمز عبور را وارد کنید – یا سوالات امنیتی را انتخاب کنید – و سپس Next را انتخاب کنید.

برای دسترسی به پوشه Users می توان از قسمت Run  دو نطقه (..) را اجرا کرد.از طرفی برای ورود به پوشه پروفایل کاربر جاری از یک نقطه (.) استفاده می شود.مهمترین فایل پروفایل کاربر NTuser.DAT  است و شامل اطلاعات مربوط به    فونت ها، تصاویر پس زمینه و غیره می باشد.

حذف این فایل باعث از دست رفتن پروفایل  می گردد.این نوع پروفایل Local ی است و در  اولین  Logon  کاربر ساخته می شود.

در ویندوز ۷ یا جدیدتر، هر پروفایل کاربر در ویندوز،  دارای یک تصویر مرتبط است که به عنوان پوشه کاربر ارائه می شود. این پوشه ها  در آیتم پنل کنترل حساب‌های کاربری و صفحه فرعی مدیریت حساب‌ها برای کاربران ظاهر می‌شوند.

اگر حقوق دسترسی سرپرست دارید، فایل‌های تصویری حساب‌های پیش‌فرض مهمان و کاربر پیش‌فرض نیز در اینجا ظاهر می‌شوند.

توجه داشته باشید صفحه فرعی مدیریت حساب ها از طریق پیوند مدیریت حساب دیگر در آیتم کنترل پنل حساب های کاربری قابل دسترسی است.

پروفایل کاربر در ویندوز شامل خروجی برنامه های نصب شده در سیستم است و بطور پیش فرض در درایوی که ویندوز نصب شده ذخیره می شوند.بنابراین توصیه می شود  که این  داده ها را در درایو دیگری از هارد سیستم ذخیره نمایید تا در صورت  فرمت درایو ویندوز  اطلاعات حفظ شوند.

انواع پروفایل کاربر در ویندوز

Local User Profiles:

پروفایل کاربر محلی برای اولین بار به هنگام Login  کاربر به  سیستم  ایجاد می شود. و اطلاعات آن در هارد دیسک  همان سیستم ذخیره می شود. تغییرات ایجاد شده در پروفایل کاربر محلی مختص کاربر و کامپیوتری است که تغییرات روی آن انجام شده است.

Roaming User Profiles:

پروفایل کاربر رومینگ یک کپی از پروفایل  محلی است که در یک اشتراک سرور کپی شده و در آن ذخیره می شود. این پروفایل در هر رایانه ای که کاربر در شبکه به آن وارد می شود دانلود می شود.

هنگامی که کاربر از سیستم خارج می شود، تغییرات ایجاد شده در نمایه کاربر رومینگ با نسخه سرور پروفایل همگام می شود. مزیت نمایه های کاربر رومینگ این است که کاربران نیازی به ایجاد  پروفایل در هر رایانه ای که در شبکه استفاده می کنند ندارند.

Mandatory User Profiles:

پروفایل کاربری اجباری نوعی نمایه است که مدیران می توانند از آن برای تعیین تنظیمات برای کاربران استفاده کنند. فقط مدیران سیستم می توانند در پروفایل های کاربر اجباری تغییراتی ایجاد کنند. تغییرات ایجاد شده توسط کاربران در تنظیمات دسکتاپ زمانی که کاربر از سیستم خارج می شود از بین می رود.

Temporary User Profiles:

هر بار که یک شرط خطا مانع از بارگیری پروفایل کاربر می شود، یک پروفایل موقت صادر می شود. پروفایل های موقت در پایان هر Session حذف می‌شوند و تغییرات ایجاد شده توسط کاربر در تنظیمات و فایل‌های دسک‌تاپ زمانی که کاربر از سیستم خارج می‌شود از بین می‌رود.پروفایلهای موقت فقط در رایانه های دارای ویندوز ۲۰۰۰ و جدیدتر در دسترس هستند.

اگر دانشجوی رشته فن آوری اطلاعات، کامپیوتر سخت افزار، کامپیوتر نرم افزار و حتی سایر رشته های مرتبط  در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستید پیشنهاد میکنیم در یکی از دوره های  +CompTIA Network و یا +CompTIA Security و یا Windows Server administration شرکت نمایید.

همچنین  سایر محصولات آموزشی، طبق جدول زیر آماده ارایه به علاقمندان می باشد.

ردیفعنوان محصولمشخصات
۱کتاب اصول و مبانی امنیت اطلاعات به همراه نمونه سوالات استخدامیرویکرد عملی
۲کتاب آموزش عملی شبکه های کامپیوتری مبتنی بر +Network
3جزوه آموزشی دوره CCNAبیش از ۱۵۰ صفحه
۴جزوه آموزشی ویندوز سرور ۲۰۱۹ و MCSA 2016بیش از ۵۰۰ صفحه
۵نمونه سوالات استخدامی کارشناس شبکه و کامپیوتر تخصصی
۶فیلم های آموزشی دوره های نتورک پلاس، CCNA و ویندوز سرور ۲۰۱۹
محصولات آموزشی فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا