آموزش شبکهCompTIA +Networkآموزش جامع شبکهامنیت و هککتاب آموزش شبکه های کامیپوتریکتاب نتورک پلاس

چند دلیل برای خاموش کردن وای فای در شب

چرا باید شب هنگام تجیهزات وای فای را خاموش کرد؟

قطع کردن اینترنت در شب می تواند تأثیر مثبتی بر روی تلفن هوشمند و خواب شما داشته باشد.با این وجود، بسیاری از ما عادت داریم شب ها وای فای یا اینترنت موبایل را روی گوشی های هوشمند خود خاموش نکنیم، شاید به دلیل پیش بینی پیام های مهم!

تجهیزات وای فای
دلایل خاموش کردن تجهیزات وای فای در شب

صرفه جویی در شارژ باتری

مهمترین مزیت خاموش کردن کانکشن وای فای در تلفن هوشمند این است که باطری دستگاه بسیار کُندتر از زمانی که Wi-Fi فعال است، تخلیه می شود. این امر به ویژه برای گوشی های هوشمند قدیمی یا دستگاه هایی با شرایط باتری ناقص مرتبط است. اگر هنوز قصد تعویض گجت خود را ندارید، غیرفعال کردن ویژگی‌های استفاده نشده می‌تواند به افزایش عمر مفید آن کمک کند.

امنیت

اگر اینترنت گوشی هوشمند در طول روز روشن باشد، به راحتی می توان ردیابی کرد که به کدام شبکه متصل هستید. با این حال، در شب، کاربر نمی تواند تعیین کند که گوشی هوشمند به کدام شبکه متصل است. دستگاه ممکن است به طور خودکار به هر شبکه موجود متصل شود، به خصوص اگر ویژگی اتصال خودکار به Wi-Fi فعال باشد.
این می تواند بر موضوع امنیت تأثیر منفی بگذارد، زیرا در طول شب، زمانی که کاربر گوشی هوشمند را نظارت نمی کند، ممکن است دستگاه به یک شبکه خطرناک یا حتی مضر متصل شود که منجر به عواقب جبران ناپذیر شود شود.

کاهش تشعشعات

حتی اگر گجت با فعالیت کم کار کند، همچنان SAR منتشر می کند. به گفته کارشناسان توصیه می شود شب ها وای فای و اینترنت موبایل را خاموش کنید.

حتی بهتر است قبل از خواب، از گوشی هوشمند استفاده نکنید و دستگاه را در شب دور از خود نگه دارید(حداقل ۲ متر) تا میزان تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع شده از دستگاه کاهش یابد. اگرچه ممکن است این موضوع برای بسیاری قابل بحث به نظر برسد، اما به گفته کارشناسان، قطع اینترنت در شب بعید است که آسیبی به همراه داشته باشد.

عوامل منحرف کننده

هر کاربر فعال اینترنتی دارای پیام رسان و حساب های رسانه های اجتماعی است. پیام‌های مختلفی می‌توانند در شب به دست شما برسند که کیفیت خواب را مختل کند یا حتی شما را بیدار کند، به خصوص اگر برای کار نیاز به بیدار شدن زودهنگام باشد.

با خاموش کردن وای فای، می‌توانید تعداد عوامل حواس‌پرتی را کاهش دهید و کیفیت خواب را بدون نگرانی از دریافت پیام‌های غیر ضروری در شب بهبود بخشید.

برخی از علاقمندان که با مفاهیم پایه فناوری اطلاعات آشنا هستند می توانند دوره نتورک پلاس را شروع نمایند.در این دوره آموزشی علاوه بر آشنایی و توانایی پیاده سازی شبکه های کامپیوتری کوچک با شبکه های بی سیم و تجهیزات وای فای نیز اشنا خواهید شد.فیلم آموزشی دوره نتورک پلاس به زبان فارسی و با کیفیت عالی آماده شده است تا علاقمندان از زمان خود بهترین استفاده را ببرند.نمونه هایی از آموزش های اینجانب برای دوره +Network (نتورک پلاس) در آپارات به رایگان قرار گرفته است که می توانید از طریق لینک ویدیوهای من (aparat.com) مشاهده نمایید.

کتاب آموزش عملی شبکه های کامپیوتری تمامی مهارت های مورد نیاز شما برای راه اندازی شبکه های کامپیوتری کوچک را ارائه می نماید.

کامل ترین مرجع آموزش شبکه های کامپیوتری
کامل ترین و جامع ترین مرجع آموزش شبکه های کامپیوتری

برای شرکت در دوره های آنلاین نیز می توانید پس از مشاهده تقویم آموزشی دوره های شبکه از طریق لینک تقویم آموزشی ۱۴۰۲ اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا