آموزش شبکه+CompTIA Aسخت افزار PC و لپ تاپ

معرفی USB Flash Disk

معرفی USB Flash Disk.

فلش درایو یک دستگاه ذخیره سازی کوچک و فوق العاده قابل حمل است که بر خلاف درایو نوری یا هارد دیسک قدیمی، هیچ قطعه متحرکی ندارد. درایوهای فلش از طریق یک فیش USB نوع A یا USB-C داخلی به رایانه‌ها و سایر دستگاه‌ها متصل می‌شوند و یکی از آنها را به نوعی دستگاه و کابل USB ترکیبی تبدیل می‌کند.

رایج ترین روش اتصال تجهیزات جانبی به کامپیوتر  USB (Universal Serial Bus) است.هم چنین  USB Device ها به ۲ صورت Dongle (قفل سخت افزاری) ،Storage ( flash) به کار می رود.گاهی Flash Memory را تحت عنوان  UFD یا USB Flash می شناسند.حافظه های USB پایدار و دائمی بوده و hot swappable هستند، بدین معنی که وقتی کامپیوتر روشن است می توان  USB را  به سیستم متصل نمود.رایجترین حافظه های قابل جابجایی USB Flash Disk هستند که امروزه با ظرفیت های ۸ و ۱۶ و ۳۲ و۶۴ و۱۲۸ و ۲۵۶ قابل تهیه می باشند.

USB Flash Disk
معرفی USB Flash Disk یا UFD

انواع کانکتورهای USB.

کانکتورهای USB 1.1 ، USB 2.0 از استاندارد  A استفاده می کنند.هم چنین استاندارد های  B ،mini-B ، micro-A و micro-B هم وجود دارد. برای مثال استاندارد B در پرینتر ها و استاندارد mini  و  micro  برای camera و mobile (smart phone).استاندارد USB3.0 هر چند شبیه استانداردهای USB2.0, USB1.1 شامل ۹ پین است اما بر خلاف استاندارد های ۲٫۰,۱٫۱ که پین های ۵ الی ۹ آنها استفاده نمی شود.به ترتیب برای ارسال و دریافت داده به کارمی روند .

انواع کانکتورهای USB
انواع کانکتورهای USB

برای به کارگیری پورت های  USB ، کامپیوتر ها شامل یک یا چند USB (کنترلر ) هستند.کنترلر بخشی از تراشه مادربُرد است .هر یک از نسخه های USB حداکثر ۱۲۸ Device را پشتیبانی می کند.بنابراین هر USB کنترولر می تواند ۱۲۷ Device را سرویس دهد.امروزه اغلب Mother Board ها شامل ۴ تا ۸ پورت USB هستند.چنانچه تعداد پورت های  USB برای اتصال تجهیزات جانبی کافی نباشد از USB HUB استفاده می شود.

انواع استاندارد کابل های USB نوع A ,B
انواع استاندارد کابل های USB نوع A ,B

طول کابل های USB حداکثر ۵ متر معادل ۱۶ Feet است که برای تجهیزاتی نظیر چاپگر لیزری مناسب است اما در USB نسخه ی ۳ حداکثر ۳ متر توصیه می شود.

استانداردهای USB Power.

همه پورت‌های USB همچنین می‌توانند به عنوان درگاه شارژ دستگاه‌هایی مانند تبلت، گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند عمل کنند. استاندارد شارژ به نام USB Battery Charging بود. در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. USB Power Delivery (PD) در سال ۲۰۱۲ توسعه یافت. از نظر فنی، استانداردهای متفاوتی هستند، اما در عمل، پورت های USB قادر به پشتیبانی از هر دو استاندارد هستند. جدیدترین نسخه، USB PD 3.1، نیاز به استفاده از کابل USB-C دارد.

استاندارد باطری شارژ USB
استاندارد باطری شارژ USB

گواهی +A  یکی از برترین و پایه ترین دورهای موسسه CompTIA است که تقریبا تمام متخصصین در حوزه آی تی یک روزی این دوره گذروندن و میشه به عنوان یکی از محبوب ترین دوره های آی تی نام برد. تمام سرفصل های مهم سخت افزار , سیستم عامل های لینوکسی و مایکروسافتی و ابزارهای مانیتورینگ و عیب یابی در این دوره به صورت کامل تدریس میشود.برای  درک بهتر  مفاهیم و موضاعات مرتبط با سخت افزار، بخش زیادی از جلسات کلاس به صورت عملی برگزار می گردد.با شرکت در کلاس های آنلاین  یا تهیه فیلم های آموزشی، تکنسین سخت افزار شوید.

فیلم و جزوه آموزشی دوره +A
فیلم و جزوه آموزشی دوره +A

افرادی که این دوره را با موفقیت سپری کنند می توانند به عنوان کارشناس سخت افزار و کارشناس Help Desk فعالیت نمایند. آزمون گواهی +A ، برای تأیید صلاحیت متخصصان خدمات کامپیوتری در سطح مقدماتی طراحی شده تا پس از طی دوره بتوانند، خدمات نگه داری، نصب، مونتاژ و راه اندازی کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، تجیهزات جانبی و برخی از وظایف تکنسین شبکه را انجام دهند.برای ثبت نام و مشاوره با شماره ۰۹۳۶۵۸۰۳۰۰۱  تماس بگیرید و یا تقویم آموزشی را ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا