ویندوز سرور 2019CompTIA +Networkآموزش جامع شبکهآموزش جامع ویندوز سرورآموزش شبکهویندوز سرور 2022

مایکروسافت Azure

مایکروسافت Azure

مایکروسافت در ژوئن ۲۰۱۲، با معرفی  ویندوز آژور (Windows Azure) وارد مبحث پردازش ابری (cloud computing) شد. البته  در مارچ ۲۰۱۴ ویندوز آژور به Microsoft Azure تغییر نام داد. مایکروسافت آژور، یک سرویس ابری  است که توسط  مایکروسافت برای تولید، تست، استقرار و مدیریت برنامه های کاربردی و خدمات از طریق مراکز داده مایکروسافت ایجاد شده است .

این نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) ، پلتفرم به عنوان یک سرویس (PaaS) و زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) فراهم می کند و از بسیاری از زبانهای مختلف برنامه نویسی ، ابزارها و چارچوب ها ، از جمله نرم افزارها و سیستم های مخصوص مایکروسافت و شخص ثالث پشتیبانی می کند.

اهمیت گواهی نامه های Microsoft Azure

آژور محبوب ترین پلت فرم رایانش ابری در جهان است و رهبر بازار در رایانش ابری است. تقاضا برای راه‌حل‌های مبتنی بر ابر همواره در حال افزایش است و بیشتر سازمان‌ها و کسب‌وکارها، چه کوچک و چه بزرگ، عملیات خود را برای حفظ رقابت به ابر منتقل می‌کنند. همچنین تأثیر مستقیمی بر تقاضا برای متخصصان مبتنی بر ابر دارد. مایکروسافت به کسانی که از نظر مایکروسافت بهترین نامزد برای یک شغل خاص هستند گواهینامه اعطا می کند. گواهینامه های مایکروسافت ارزشمند هستند و اکثر کارفرمایان ترجیح می دهند که در صورت امکان، کارمندان آنها را در رزومه خود داشته باشند.

چرا باید Microsoft Azure را یاد بگیرید؟

بازار جهانی رایانش ابری به سرعت در حال رشد است و در سال ۲۰۲۴ به ۳۹۷ میلیارد دلار آمریکا (تقریباً) خواهد رسید. بنابراین، هیچ کس نمی تواند رشد سریع رایانش ابری را در سال های اخیر انکار کند. Microsoft Azure یکی از پیشروترین فروشندگان ابر است.

ابزارها و خدمات سطح بالای آن، آن را به یک انتخاب شایسته برای مشاغل تبدیل می کند. برندهای معروفی مانند eBay، Samsung و BMW از بزرگترین مشتریان Microsoft Azure هستند. آنها شواهدی از قابلیت ها و پیشنهادات Azure هستند.

سطوح گواهینامه های Microsoft Azure

هنگام جستجوی شغل در صنعت رایانش ابری، گواهینامه های Azure، ضروری هستند. مایکروسافت اکنون دارای ۱۳ گواهینامه Azure است که در سه سطح طبقه بندی شده اند: Fundamental، Associate و Expert. این امتحانات برای تأیید تخصص شما در ابر Azure است. و صرفاً بر توسعه دانش و مهارت های مرتبط با نقش های شغلی فعلی بازار تمرکز کنید.

مایکروسافت گواهینامه های خود را در چهار سطح مختلف از مبتدی تا متخصص مرتب کرده است. تمام گواهینامه های ارائه شده توسط مایکروسافت تحت این سطوح مسیر گواهینامه های Azure ارائه می شود.

سطوح گواهی نامه های مایکروسافت آژور
سطوح گواهی نامه های مایکروسافت آژور

صدور گواهینامه بنیادی یا Fundamentals Certification – گواهینامه بنیادی برای مبتدیانی است که سفر خود را به سمت یادگیری مفاهیم ابری آغاز کرده اند. همچنین افرادی با سوابق غیر فنی می توانند با این گواهینامه ها سفر خود را در فضای ابری آغاز کنند.

گواهینامه کاردانی یا Associate Certification – اگر قبلاً با Azure آشنا هستید، می توانید برای دریافت این گواهینامه ها در رزومه خود بروید.

گواهینامه خبره یا Expert Certification – با تجربه قبلی، درک عمیق و دانش سطح دانش در Azure، می توانید یک گواهینامه متخصص دریافت کنید.

گواهینامه تخصصی – در حال حاضر برای چند نقش مانند Azure برای SAP Workloads و Azure IOT Developer Specialty در دسترس هستند.

گواهینامه های Microsoft Azure

هر یک از سطوح مطرح شده شامل گواهینامه هایی است که مرتبط با همان سطح قابل دریافت است.برای مثال افرادی که تصمیم دارند سیستم ادمین شوند می بایست از سطح فاندامنتال ازمون AZ-900 را قبول شوند و سپس در آزمون AZ-104 شرکت کنند.

مایکروسافت Azure
گواهینامه های مایکروسافت Azure

برای آشنایی با مفاهیم پایه مایکروسافت Azure توصیه میشود دوره AZ-900 یا Azure Fundamental گذرانده شود.در این دوره ،مفاهیم ابر، راه حل های اصلی و ابزارهای مدیریت در Azure، ویژگی های هویت، حاکمیت، حریم خصوصی و انطباق، خدمات Core Azure، امنیت عمومی و ویژگی های امنیت شبکه و موافقت نامه های سطح خدمات و مدیریت هزینه Azure، مطرح می شوند.

در ادامه برای تبدیل شدن به سیستم ادمین می بایست دوره AZ-104 یا Microsoft Azure Administrator را بگذرانید.دراین دوره، برخی از مباحث مانند، پیکربندی گروه امنیت شبکه، فایروال، ایجاد DNS پرایوت، پیکربندی
Azure Availability-Set و Azure Load Balancer، سرویس Azure App ، ایجاد کلیدهای SSH، ایجاد یک میزبان Azure Bastion ، ایجاد یک Azure Snapshot ، ساخت یک مجموعه مقیاس ماشین مجازی و ماشین مجازی، مدیریت حساب ذخیره‌سازی از طریق Storage Explorer، کلیدهای دسترسی و کلیدهای SAS، ساخت یک VM دیسک مدیریت نشده و دیسک داده مدیریت شده و …. آشنا می شوید.

درشکل زیر مسیر تبدیل شدن به سیستم ادمین با فلش رو به بالا نشان داده شده است.البته تمامی مسیرهای هر یک از گرایش های مختلف در این شکل نمایش داده شده اند.

مسیر های پیشنهادی در گرایش های مختلف مایکروسافت آژور
مسیر های پیشنهادی در گرایش های مختلف مایکروسافت آژور

آمادگی این را داریم که دوره تخصصی مایکروسافت آژور در گرایش سیستم ادمین را برای شما برگزارکنیم.بدیهی است پیش نیاز این دوره نتورک پلاس است.برای اطلاع از دوره ها و زمان برگزاری به تقویم آموزشی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا