ویندوز سرور ۲۰۲۲

مقدمه ای بر گواهی نامه های مایکروسافت

گذراندن دوره های آموزشی مایکروسافت و دریافت گواهینامه های مایکروسافت، نشان می دهد با ساختار، فناوری ها و الزامات فنی امروزی همگام هستید و توانایی مدیریت سرویس های مایکروسافت را دارید. مایکروسافت مسیرهای صدور گواهینامه را برای هر یک از مشاغل فنی و گرایش های تخصصی محصولاتش را ارائه نموده است. هر یک از این گواهینامه ها شامل گذراندن یک سری آزمون ها برای دریافت گواهی است.

در اوایل سال ۲۰۲۱، مایکروسافت گواهینامه های مبتنی بر محصول (product-based certifications) خود را به مدل های گواهینامه های مبتنی بر نقش (role-based certification) تغییر داد. بنابراین گواهینامه ها و مدارک اخذ شده با عناوین، Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA)، Microsoft Solutions Developer (MCSD) و Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) را از رده خارج یا به اصطلاح بازنشته اعلام نمود. در نتیجه گواهی نامه هایی تحت عنوان MCSA 2019 یا MCSA 2022 اساسا وجود خارجی ندارند.

برای  مثال، تمامی  گواهی های مایکروسافت اعم از MCSA 2012  و  MCSA 2016  کنار گذاشته شدند و  دیگر آزمونی برای  این استاندارد ها  برگزار نمی شود. مایکروسافت در ادامه  به روز رسانی هایش  ویندوز سرور ۲۰۱۹  را معرفی نمود.این نسخه  در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۸ به صورت عمومی توسط مایکروسافت منتشر شده‌است.

به گونه ای که  مستقل از ویندوز سرور ۲۰۱۶ ادمین های شبکه بتوانند آن را نصب و مدیریت نمایند. امروزه  شرکت ها و سازمان ها از ویندوز سرور ۲۰۱۹ در شبکه های خود، بدون ورود به  ویندوز آژور استفاده می کنند. ویندوز سرور ۲۰۱۹  تا  سال ۲۰۲۹  پشتیبانی می گردد.

یکی از تفاوت های اصلی این نسخه با نسخه قبلی  تمرکز روی امنیت ویندوز سرور ۲۰۱۹ است و همانند ویندوز سرور ۲۰۱۶ ، همراه به صورت دو نسخه گرافیگی (دارای محیط GUI) و نسخه Server Core استفاده می شود. سرفصل های  دوره   Server 2019 Administration   با استاندارد    WS-011T00-A: Windows Server 2019 Administration   شناخته می شود.برای یادگیری ویندوز سرور ۲۰۱۹ می توانید فیلم های آموزشی ما را تهیه (۰۹۳۶۵۸۰۳۰۰۱) نمایید.

نسخه های ویندوز سرور ۲۰۲۲

مایکروسافت در ادامه توسعه سیستم های عامل سرور، ویندوز سرور ۲۰۲۲  را به عنوان جدیدترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت در سپتامبر سال ۲۰۲۱ معرفی نمود.

ویندوز سرور 2022
ویندوز سرور ۲۰۲۲

ویندوز سرور   ۲۰۲۲ بر پایه‌ی قوی ویندوز سرور ۲۰۱۹ ساخته شده است و نوآوری‌های زیادی را در سه موضوع کلیدی به ارمغان می‌آورد: امنیت، یکپارچه‌سازی و مدیریت هیبریدی آژور.این سیستم عامل نسبت به ویندوز سرورهای قبلی امن تر و مطمئن تر بوده و Azure-compatible میباشد. بنابراین در سه نسخه به شرح زیر ارائه گردید:

  • ویندوز سرور ۲۰۲۲ استاندارد(Standard)
  • ویندوز سرور ۲۰۲۲ مرکز داده (Data Center)
  • ویندوز سرور ۲۰۲۲ مرکز داده نسخه آژور(Datacenter: Azure Edition) 

ویرایش Windows Server 2022 Datacenter: Azure Edition کمک می کند از مزایای ابر استفاده کنید تا ماشین های مجازی خود را به روز نگه دارید و در عین حال زمان خرابی را به حداقل برسانید.  

قابلیت‌های امنیتی جدید در Windows Server 2022 سایر قابلیت‌های امنیتی ویندوز سرور را در مناطق مختلف ترکیب می‌کند تا محافظت عمیق در برابر تهدیدات پیشرفته ارائه دهد. امنیت چند لایه پیشرفته در ویندوز سرور ۲۰۲۲ حفاظت جامعی را که امروزه سرورها به آن نیاز دارند، فراهم می کند.

جدول زیر ویژگی های سه نسخه ویندوز سرور ۲۰۲۲ را نمایش می دهد:

ویژگی های موجود

Standard

Datacenter

Datacenter: Azure

Azure Extended Network

No

No

Yes

Containers

Yes

Yes

Yes

Direct Access

Yes

Yes

Yes

Dynamic Memory (virtualization)

Yes

Yes

Yes

Hot Add/Replace RAM

Yes

Yes

Yes

Microsoft Management Console

Yes

Yes

Yes

Minimal Server Interface

Yes

Yes

Yes

Network Load Balancing

Yes

Yes

Yes

Windows PowerShell

Yes

Yes

Yes

Server Core installation option

Yes

Yes

Yes

Server Manager

Yes

Yes

Yes

SMB Compression

Yes

Yes

Yes

SMB over QUIC

No

No

Yes

SD Networking

No

Yes

Yes

Storage Migration Service

Yes

Yes

Yes

Storage Replica Compression

No

No

Yes

Storage Spaces

Yes

Yes

Yes

Volume Activation Services

Yes

Yes

Yes

VSS integration

Yes

Yes

Yes

Windows Server Update Services

Yes

Yes

Yes

برای شرکت در دوره های آنلاین نیز می توانید پس از مشاهده تقویم آموزشی دوره های شبکه از طریق لینک تقویم آموزشی ۱۴۰۲ اقدام نمایید.

دکمه بازگشت به بالا