آموزش شبکهCompTIA +NetworkCompTIA +Securityامنیت و هک

آسون هک نشو قسمت دوم

رفیق، آسون هک نشو قسمت دوم

اگه از افرادی هستید که به دنیای هک و امنیت علاقه دارند ولی نمی دونند که باید از کجا شروع کنند، بهتون پیشنهاد می کنیم که حتما این دوره رایگان  رو مشاهده کنید.در ضمن برای آموزش شبکه از مبتدی تا پیشرفته میتونید از دوره های آنلاین، جزوات آموزشی و فیلم های آموزشی ما استفاده کنید.

آسون هک نشو
آسون هک نشو

بخشی از فیلم آموزشی دوره نتورک پلاس رو اینجا ببینید.

همون طور که  قبلا اعلام کردم ، مجوعه آموزشی آسون_هک_نشو  بطور رایگان در حال اماده شدنِ . قسمت اول به عنوان مقدمه آماده شده و این مجموعه فیلم های آموزشی بطور رایگان انتشار داده  خواهند شد و علاوه بر وب سایت از طریق پیج اینستاگرام (IT__Technical)هم قابل دانلود می باشد.

قسمت دوم آسون #هک نشو، در مورد شناسایی و احراز هویت افراد صحبت می کنه.برای احراز هویت تو فضای مجازی راه های زیادی وجود داره که رایج ترین اونها استفاده از نام کاربری و پسورد. برای دسترسی به ایمیل، لپ تاپ، گوشی، کیف پول دیجیتال، کامپیوتر، برنامه ها باید پسورد بزارید.پسورد هر چی قوی تر باشه، حریم خصوصی شما امن تر خواهد بود.پسورد قوی یک سری مشخصات داره که تو فیلم آموزشی توضیح دادم.

احراز هویت  یا  Authentication  به فرآیندی گفته می شود که در آن ارسال کننده یا دریافت کننده اطلاعات برای همدیگر اطلاعاتی را ارائه می کنند تا مطمئن شوند آنها همانی هستند که ادعا می کنند.

به نوعی در احراز هویت بررسی می شود که شخص همانی هست که ادعا می کند. اگر ارسال کننده یا دریافت کننده اطلاعات نتوانند به درستی برای همدیگر احراز هویت شوند در این میان اعتمادی ایجاد نمی شود که آنها بتوانند با همدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند. احراز هویت یا Authentication همانطور که گفتیم یک فرآیند است و این فرآیند هم می تواند بسیار بسیار ساده باشد و هم می تواند بسیار بسیار پیچیده و دشوار باشد.

ساده ترین روش احراز هویت نام کاربری  User name و  پسورد   Password است که  برای احراز هویت شدن در سیستم های مختلف از آن استفاده می شود.یک  پسورد می تواند سرقت شود و یا با سهل انگاری  یادداشت شود و لو برود که همین امر باعث می شود که هر کسی که پسورد را پیدا کند  می تواند  خودش را به جای شخص دیگری جا بزند. در بسیاری اوقات ما خودمان پسوردهایمان را در اختیار دیگران قرار می دهیم، مثل پسورد  WiFi ای که در خانه استفاده می کنیم و هر کسی از راه می رسد به او می دهیم.

پسورد  مجموعه ای از  حروف بزرگ، کوچک، اعداد و علائم است  باید  محرمانه بماند.برای  ایجاد پسورد باید حداقل از ۸ کاراکتر استفاده کرد و آنها را به گونه ای انتخاب نمود که پیچیده باشد مثلا  S@nD0L!aB$    . در ضمن باید هر چند وقت یکبار پسورد را عوض کنید و از عبارت ساده  و شاخص مثل ۱۲۳۴۵ ، شماره شناسنامه و سال تولد و کد ملی استفاده نکنید.

برای درک مفاهیم عمیق و کاربردی امنیت شبکه هم اکنون می توانید کتاب اصول و مبانی امنیت اطلاعات با رویکرد عملی  تهیه کنید.برای خرید با ۰۹۳۶۵۸۰۳۰۰۱ تماس بگیرید.

جامع ترین کتاب آموزش امنیت شبکه
جامع ترین و کامل ترین کتاب آموزش امنیت شبکه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا